Башмак гальмівний гірковий

Сфера використання:

Башмак гальмівний гірковий застосовується в якості гальма та способу управління швидкістю для вагонів на сортувальних коліях без автоматичних сповільнювачів, а також для зупинки вагонів на станційних та на під'їзних шляхах.

  • Виробник: ТОВ "ЗРС"
  • Стандарт: ТУ 3201124.323-72-94
  • Матеріал: Сталь
  • Теоретична вага, кг: 7
Залишити заявку

Детальний опис

У структуру башмака входять: подовжена плоска підстава, овальна гальмівна колодка та ручки для перенесення. Довга підошва збільшує зчеплення башмака з рейкою, а обтічна форма колодки підвищує ступінь зчеплення черевика з колесом. Завдяки такій конструкції гальмовий башмак може впевнено утримувати не лише поодинокі вагони, а й цілі склади.

Використання гальмівного гіркового башмака

Принцип роботи гальмівного башмака полягає в тому, що він блокує обертання колісної пари і переводить її обертальний рух в поступальний. А так як сила тертя ковзання на два порядки вище, ніж сила тертя кочення, то вагон зупиняється.

Гальмування вагона передбачає, що башмак повинен встановлюватися на ходу. Для забезпечення безпеки залізничного працівника робиться це з використанням спеціальної вилки. Виводиться башмак з-під вагонного колеса за допомогою іншого пристосування – «скидача».

При установці гіркового башмака вагон зупиняється не відразу, він деякий час продовжує рухатися за інерцією, юзом. Відстань юза залежить від наступних факторів:

Кінетичної енергії рухомого вагона, пропорційної його вазі та швидкості руху.
Стану поверхонь башмака, рейки та колісної пари. Основними факторами, що впливають на величину тертя, вважаються погодні умови.

Згідно загальноприйнятим нормам, довжина юза не повинна бути більше 25 метрів. При цьому таким башмаком не можна зупиняти вагони, у яких навантаження на колесо перевищує величину 28 тонн – в іншому випадку колесо може піднятися на башмак та перескочити його.

Розрізняють двобортні та однобортні гіркові башмаки. Однобортні коштують дешевше двобортних, однак двобортні башмаки більш стійкі та практично не мають обмежень для використання на рейкових нитках.